ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΝΟΣΟΛΟΓΙΑ Ι

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Health Sciences
ΤΜΗΜΑ Department of Biomedical Sciences
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 285-1906021%ce%b8-285-1906022%ce%b5 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΝΟΣΟΛΟΓΙΑ Ι
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 3
Εργαστήριο 2 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/enrol/index.php?id=3674,

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητωντεχνολογιών

  • Αυτόνομηεργασία
  • Ομαδικήεργασία
  • Εργασίασεδιεπιστημονικόπεριβάλλον
  • Εργασίασεδιεθνέςπεριβάλλον
  • Παραγωγήνέωνερευνητικώνιδεών

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο. Το εργαστήριο στην αίθουσαεργαστηρίουΑνοσολογίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Εισηγήσειςκαιδιαλέξειςμετηχρήσηοπτικοακουστικώνμέσων, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο εργαστηριακόμέρος.
  • Χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της ιστοσελίδαςτου Τμήματος για την επικοινωνία και την ενημέρωση τωνφοιτητώναντίστοιχα.
  • Χρήση του e-class (moodle.teithe.gr) για την ανάρτηση καιδιακίνησηεπιστημονικώνάρθρων,οδηγιών,διαλέξεων,χρήσιμωνσυνδέσμων(links),ανατομικώνεικόνων,ερωτηματολογίων, πληροφοριών για την παρακολούθησησυνεδρίωνκαισεμιναρίωνσχετικώνμετομάθημα,κλπ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις-Εισηγήσεις μετηχρήση οπτικοακουστικώνμέσων.90
Εργαστήριοσεομάδες 20-25ατόμων60
Total150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Θεωρία

  1. Γραπτή Εργασία προαιρετική με δημόσια παρουσίαση(Βαθμολογείται και προσδίδει 20% στο τελικό βαθμό τηςτελικήςεξέτασηςτης θεωρίας).
  2. Γραπτήτελικήεξέτασηπουπεριλαμβάνει:
    • ΕρωτήσειςΑνάπτυξης
    • ΔοκιμασίαΠολλαπλήςΕπιλογής
    • ΕρωτήσειςΣύντομηςΑπάντησης

Σημείωση: Το (1) πραγματοποιείται εφόσον το επιτρέπουν οιεκάστοτε συνθήκες όπως αριθμός φοιτητών, φόρτος εργασίαςκαθηγητώνκ.άπαράγοντες.

 

Εργαστήριο

  1. Αξιολόγηση των φοιτητών με θεωρητικές και πρακτικέςασκήσειςστο εργαστήριο (Δενβαθμολογείται).
  2. Εβδομαδιαίες ασκήσεις και εργασίες που υποβάλλονταικαθημερινά(Δενβαθμολογούνται).
  3. Ενδιάμεση εξέταση – Πρόοδος σε Τμήμα τωνΕργαστηριακώνασκήσεων(σεπερίπτωσηεπιτυχούςεξέτασης,δυνατότητααπαλλαγήςαπότμήματηςύληςστιςτελικέςεξετάσεις)
  4. Γραπτή προφορικήτελικήεξέτασημεερωτήσειςπολλαπλήςεπιλογής,σύντομηςανάπτυξηςκαιμελέτηςπεριπτώσεων

Σημείωση: Το (2) και (3) πραγματοποιείται εφόσον το επιτρέπουνοι εκάστοτε συνθήκες όπως αριθμός φοιτητών, φόρτος εργασίαςκαθηγητών κ.ά παράγοντες. Η ενδιάμεση εξέταση (4) ενδέχεταιναμηνπραγματοποιηθεί,ανάλογαμετιςιδιαιτερότητεςτου εξαμήνου.

 

Συνολικός βαθμός μαθήματος: Βαθμός θεωρίας 60% + βαθμόςΕργαστηριακήςΆσκησης40%

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

-ΠροτεινόμενηΒιβλιογραφία:-Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά:

Α.Ελληνική

  • ΠαυλάτουΜ.,Ανοσολογία,Λίτσας,2004.
  • ΓερμένηςΑ.,ΙατρικήΑνοσολογία,Παπαζήσης,2000.
  • Μπούρα Π., Γαρύφαλλος Α. Δανιηλίδης Μ. Κλινική Ανοσολογία, UniversityStudioPress,2011
  • ThomasKindtetal.KubyΑνοσολογίαΠασχαλίδης,2013
  • AbbasA.,LichtmannA.,ΒασικήΑνοσολογία,Πασχαλίδης,2013
  • BarrettJ.ΒασικέςΑρχέςΜικροβιολογίαςκαιΑνοσολογίας,Παρισιάνος,2002
  • J.D.M.Edgar,Ανοσολογία.Παρισιάνος,2013
  • Lippincott’s,R.A.Harvey,Ανοσολογία.Παρισιάνος,2014
  • J.H.L.Playfair,B.M.Chain,Ανοσολογίαμεμιαματιά.Παρισιάνος,2004
  • H.Chapel,etal.ΚλινικήΑνοσολογία.Παρισιάνος,2014
  • ΓερμένηςΑναστάσιοςΕ.,ΔιαγνωστικήΑνοσολογία,Λάρισα2002.
  • Ορφανού- Ταλιαδούρου Α.Ανοσολογία, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκη, 2002

Β.Ξενόγλωσση

  • RoittΙ.,EssentialImmunologyWiley-Blackwell13thedition,2017
  • Warren Levinson. Review of Medical Microbiology and Immunology. 13th edition. LangeMedicalBooks.2014
  • ,LichtmannA., Cellular and Molecular Immunology 10th edition, Elsevier, 2021
  • D.M.Edgar,Immunology,2013